zondag 17 november 2013

Roca Moo* - Barcelona

In augustus ben ik 10 dagen naar Barcelona geweest.  Omdat ik enkele jaren geleden al eens naar Barcelona was geweest en toen alle toeristische plekjes al had bezocht, was het deze keer een rustvakantie.  Zon, zee, strand en lekker eten!  In Barcelona vind je heel lekker eten tegen kleine prijzen.  Een overzicht van de vele restaurants ik die gedaan heb zal ik later nog posten.  In deze blog ga ik het hebben over een restaurant waar ik zeker wilde tafelen: Roca Moo.  Omdat ik de keuken van de Roca-brothers eens wou proeven en El Celler de Can Roca al voor 11 maanden is volgeboekt, heb ik dan maar gereserveerd in Roca Moo.  In Roca Moo is Felip Llufriu de chef.  Samen met de Roca-brothers stelt hij de menu's samen en brengt hij hun visie over.  Een beetje zoals bij Pure C waar Syrco Bakker de chef is en Sergio Herman waakt over het hele gebeuren.  Roca Moo is een restaurant van hotel Omm.  Als je het hotel binnenkomt dan ligt het restaurant in het verlengde van de receptiehal.  Het restaurant bestaat uit twee delen die gescheiden worden door een keuken en een soort van boekenrek.  Langs de ene kant kun je tapa's krijgen aan een bar en langs de andere kant kun je gezellig tafelen.  Het interieur is modern en warm.  De chef maakt in de keuken de gerechten klaar, hij brengt deze dan naar de keuken in het restaurant, waar een horde koks de gerechten miniscuul afwerken. 

Je kunt een keuze maken tussen het Joan Roca menu (8 gangen) en The Classics Menu (7 gangen).  Wij kozen voor The Classics Menu en dit begon met the golden egg.  Dit was een gouden schulp met daarin een gepocheerd eitje.  Daarna stond een carpaccio van gerookte duif op het menu.  Deze werd geserveerd met een stolp over en wanneer deze verwijdert werd, kwam de duif tussen de rook te voorschijn.  Deze was echt goed dun gesneden waardoor deze letterlijk op je tong smolt.
 


Als derde gang kregen we een cannelloni met vel van melk.  Deze baadde in een mooie bouillon.  De vierde gang vond ik eigenlijk gewoon een betere uitvoering van een fish stick.  Deze gang vond ik een beetje minder.


De volgende gang kon mij dan terug beter bekoren: een stukje lam.  Toen was het tijd voor de nagerechten: een selectie kaasjes en een spons cake met amandelijs.



Bij de menu hadden we de bijpassende wijnen genomen en als je weet dat de gerechten in Barcelona vliegensvlug na elkaar komen, dan weet je ook dat we onze wijnen in een record tempo naar binnen moesten werken.  Dit vond ik het enige nadeel aan de avond.  Ik ben gewoon van op een rustige tempo van het eten en drank te genieten.  Maar dit is in Barcelona niet het geval.  De wijnselectie was trouwens erg gevarieerd en goed.  De bediening was vriendelijk en niet te stijf.  Het was een mooie afsluiter van onze vakantie.

Roca Moo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten