donderdag 21 november 2013

Tradities: Jachtfestival @ Renard

Tradities.  Bestaan ze nog in deze moderne wereld?  In een wereld waar alles vluchtig is.  Waar het ene moment iets 'hot' is en op het andere moment 'passé' is.  Ja, ze bestaan nog.  Er zijn er misschien niet meer zoveel zoals vroeger, maar ze zijn er nog.  In mijn familie zijn er door de tijd heen ook al enkele tradities gesneuveld.  Maar, ik heb er nog een paar gevonden en één daarvan is het jaarlijkse Jachtfestival in restaurant Renard te Beervelde.  Al enkele jaren komen we dan met de familie bij elkaar om te genieten van elkaars gezelschap en het heerlijke wild.  Dit jaar vond het jachtfestival plaats op vrijdag 15 en zaterdag 16 november.  Zowel buiten als binnen is het restaurant steeds mooi aangekleed.  Ik ben steeds jaloers op de aankleding!  Zo mag mijn huisje er ook wel uitzien!





Buiten hadden ze een huisje gemaakt dat ze hadden aangekleed met kaarsen, houthaarden, zetels, ...  Daar kregen we een glaasje champagne met als hapjes een paté van fazant en een stoofpotje van varkenswangetjes.  Het was zeer koud buiten, maar de houthaarden maakten het gelukkig een beetje warmer en gezelliger.  Na het aperitief werden we verzocht om naar binnen te gaan en daar maakten we kennis met het prachtig gedecoreerde restaurant.  Alles in het teken van de jacht en het wild.


 

 
Toen was het tijd om te genieten van viermaal wild: gerookte eend, een bouillon van patrijs, fazant op het karkas gebraden en een hazenrug.  Alles smaakte verrukkelijk!  Daarna kregen we 3 stukjes kaas en voor het dessert moesten wij ons opnieuw naar buiten begeven.  Daar waren ze het dessert aan het bereiden: soort van wentelteefje met peertjes en ijs.  Buiten konden we nog een Irish coffee of een Jack Daniel's Honey nuttigen.


 
Het was weer een mooie en gezellige avond!  Ik kijk al uit naar volgend jaar.  Al zal ik voor een stukje wild zolang niet moeten wachten want binnenkort komt er een volgende traditie aan: ons jaarlijks culinair weekendje Ardennen in Hotel L'Ancien Hôpital.  Daar zal het wild nog beter smaken ... ik heb er al zin in!
 
 
Facebook Renard > Bezoek hun Facebook om nog meer foto's te zien van het Jachtfestival.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten