woensdag 22 juli 2015

Barrio Cantina @ Gentse Feesten 2015

Vorig jaar was Barrio Cantina voor mij het beste food festival van het jaar (Review Barrio Cantina 2014).  Blijkbaar was ik niet alleen met deze mening want in 2015 staan er veel edities op de agenda.  Er zijn al succesvolle edities in Gent, Brugge en Oostende geweest.  En met de Gentse Feesten komen de foodtrucks terug naar Gent.  Je vindt het culinaire mekka terug aan de Korenlei, achter het Polé Polé podium.
Photo of Barrio cantina Facebook
Aangekomen op het festival zag het er terug heel gezellig uit.  De kleurrijke trucks, het exotisch eten, cocktails, het zonnetje, ...  Alles was aanwezig om een namiddagje te genieten.  Op de line up staan enkele trucks die ik al eens ben tegengekomen, maar ook enkele die nieuw zijn voor mij.  Nadat we een verkenningsrondje gedaan hadden, besloten we om ons culinair avontuur te starten bij Mission Masala.  Pavan Bajwa kwam 10 jaar geleden vanuit Londen naar België.  Omdat er in België weinig aanbod is van de Indische keuken, besloot ze er zelf iets aan te doen.  Ze besloot een foodtruck te beginnen en het Indisch eten zelf naar de mensen te brengen.  Op de menukaart vind je curry's, papadums en samosa's terug.  Helemaal mijn ding dus!
Mission Masala
Mission Masala
Old Skool Chicken Curry @ Mission Masala
Daarna even de dorst lessen aan een van de talrijke cocktailbars.

Wie kent er Jaro en Hanne nog van 'Mijn Pop-Up Restaurant' nog?  Ik denk dat het nog de enige overlevenden zijn van het programma.  Niet met een restaurant, maar met een foodtruck.  Ik had hun menukaart al eens zien voorbij komen op Facebook en die stond mij toch heel erg aan.  Dus op naar hun truck 'Kilimanjaro' om een heerlijk pork glazed bun te eten.  Deze bun bevestigd dat ze met hun truck de juiste weg zijn ingeslagen!
Kilimanjaro
Kilimanjaro
Pork Glazed Bun @ Kilimanjaro
Mag het een beetje pikanter zijn?  Wie mij kent, weet dat ik daar volmondig "ja" op antwoord.  Dus passeerde ik even bij Vietnamama voor een loempia met een pikante zout-zure saus.
Vietnamama
Vietnamama
Loempia @ Vietnamama
Nadat verschillende restaurants de burgers gepimpt hebben, zijn ze nu begonnen aan de hot dogs (Jeroen Meus - Würst).  'Bulls and Dogs' zijn ook mee op de kar gesprongen en op Barrio Cantina 2014 heb ik al eens van hun hippe hot dogs kunnen proeven.  Het was toen een van de beste foodtrucks op het festival.  Dus wilde ik zeker nog eens een hot dog eten.  Ik ging voor The Texas Hot Link.  Lekker, maar ik merkte wel enige verandering tegenover vorig jaar op.  Men gebruikt nu andere broodjes en deze waren mij nu iets te smal en te hard.  De hot dog van vorig jaar sprong er qua smaak echt uit.
Bulls and Dogs
The Texas Hot Link @ Bulls and Dogs
Mijn echtgenote passeerde nog even langs 'De Crevette' voor een smeuïge garnaalkroket.
De Crevette
Garnaalkroket @ De Crevette
Ik sloot het festival af bij de 'Sate-Man'.  De geur van op houtskool gegrilde kippensaté kom je over gans het festival tegen.  De geur trekt je zo mee naar de foodtruck.  De saté's krijgen een mooi laagje lak en worden vergezeld van pindasaus, zoetzure komkommer en gebakken uitjes.
Sate-Man
Sate-Man
Sate-Man
Kipsaté @ Sate-Man
Natuurlijk staan er nog veel meer foodtrucks op het festival, maar ze allemaal in een keer doen is een beetje teveel van het goede.  Daarom keren we tijdens de Gentse Feesten zeker nog eens terug om van de lekkernijen van de andere trucks nog eens te proeven.  En om misschien nog eens langs te gaan bij Kilimanjaro en Sate-Man :)







Ook goesting gekregen?  Dan heb je nog tot en met zondag 26/07 tijd om Barrio Cantina te bezoeken.  Bezoek het gezellige festival gerust eens en ontdek de verschillende culturen.  Wedden dat je verkocht bent?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten